13 Ekim 2016 Perşembe

KAZBEK FAALİYET RAPORU
    11/08/2015

Resim -1   Kazbegi köyünden görünüş
İlk yurt dışı faaliyetim ve ilk 5000m. lik dağ tırmanışım olacak olması sebeple heyecanlı ve birazda tedirginim. Çevremde Kazbek Dağına tırmanan dağcı yoktu, raporlardan okuduğum kadarıyla teknik bir dağdı; ama kendime güveniyorum. Hazırlık antrenmanı olarak 18/19 Temmuzda Erciyes Dağı (3917m) tırmanışını gerçekleştirdim. Kondisyonum gayet iyi başaracağıma inanıyorum ve Kulübüm de bana inanıyor.

ÖZET:
Sabah 09:00 da 2200m. yüksekliğindeki kiliseden tırmanışa başlamıştık ve 4 saattir yürüyorduk. Dereye gelmiştik debisi çok yüksekti, ipsiz geçmek imkansızdı, yağmur yağıyordu. Rusların gerdiği ip ile Murat karşıya geçmişti, hızlı bir karar vermem gerekiyordu. Hemen botumu çıkarıp boynuma astım, 25 kiloluk çantamı sırtlandım ve dereden dikkatle geçtim. Bir anda ip çözüldü, Ruslar gidiyordu, ekibin diğer kalan kısmı karşıda kalmıştı ne yapacaktık? Murat karşı tarafa bağırdı ve yarın Meteo (3650m) da buluşalım biz çıkıyoruz dedi..
Tedirgin bir halde yüklerimizi sırtlandık Meteoya doğru tırmanışa başladık, gergeti buzulunu geçtik  hava kararmak üzereyken 19:00 da Meteo’ya (3650m)  vardık, bugün kendi rekorumu  kırmıştım kamp yükü ile 1450 metre tırmanmıştım yorgundum, dinlenmek üzere çadıra girdim.
Sabah uyandık gözümüz buzulda; ekibin kalan kısmını bekliyoruz; çünkü tırmanışı ip birliği ile yapacağız.  Lütfi ve Cilo bize rotayı gösterecek, dağın yabancısıyız..
Karamsar gözlerle gün boyu buzulu izledik; ama ne gelen vardı ne de giden, şimdi ne yapacaktık? Hiç bilmediğimiz bir dağda Muratla kalmıştık, Rota yüklü sandığımız GPS vardı; ama program hatası veriyordu ve içi boştu..

Faaliyet Günlüğü:
31/07/2015
Cuma günü sabah 09:00’da Otobüs ile (100 Lira)Ankara’dan Tiflis’e hareket ettim. 24 saat süren bir yolculuktan sonra sabah 08:45 gibi Tiflis’e ulaştım. Tüm Karadeniz sahil şeridini gördüm, beklediğimden daha keyifli bir yolculuk olmuştu.  Rakıdak Kulübündeki arkadaşlarım uçakla geldiği için benden 3-4 saat evvel oradalardı.
01/08/2015
Cumartesi günü Kiralanan araçla (200 Lari) Kazbegi köyüne (1700m) hareket ettik. Emma house’da yer bulmuştuk ve dinlenmek üzere yerleştik.(Yarım pansiyon 45 Lari) Son alışverişlerimizi tamamladık, son medeni yemeğimizi yedik ve 5 günlük faaliyet için hazırlandık.
02/08/2015
Bugün Pazar saat 08:30 kiralanan araçla (60 Lari) kiliseye (2200m) kadar çıktık. Sıra bizdeydi kamp yüklerimizi sırtımıza yüklendik ve hareket ettik.

Resim -2  Kilise uzakta görünüyor

Resim -3  Seyir tepesi yolundan görünüm

Hedefimiz meteoydu lakin yorgun olursak dereyi geçip kamp atacaktık. Saat 12:30 da seyir tepesine vardık.

Resim -4  Seyir tepesinden Kazbek Dağı

Son molamızı verip dereye doğru ilerledik. Murat ve ben son bir hamleyle dereyi geçtik. Atık 2 kişiydik, gergeti buzuluna girdiğimizde kaygan olmaması sebebiyle krampon takmadan ilerledik ve nihayet meteoya vardık.
Resim -4  Meteo bölgesinde çadır yerimiz (3650m)

03/08/2015
Pazartesi günü ekibin  kalan kısmı gelecek ve dinleneceğiz ertesi gün aklimatize tırmanışı yapıp sonraki gün zirveye gideceğiz plan bu. Tüm gün yatıyoruz ve besleniyoruz.
Resim -5  Meteo Binası (3650m)

04/08/2015
Ekibin  kalan kısmı gelmedi Muratla kaldık, karar verdik ve aklimatize tırmanışında rotayı çıkartıp GPS ‘e kaydedeceğiz gece labirentte kaybolma ihtimalini yok edeceğiz. Sabah 09:00 da tırmanışa başlıyoruz, patikalar çok belirgin neredeyse her noktada babalar var, içimiz rahatlıyor. Bizimkilerin tabiriyle Mordor’a (Orta Dünya görünümlü bölge) geliyoruz. Labirentler öyle karışık ki gittiğiniz yoldan dönme ihtimaliniz çok düşük. Bir şekilde yolumuzu buluyoruz ve GPS e kaydediyoruz, öyle ki buzul çatlaklarını ve tehlikeli bölgeleri GPS e işliyoruz, işimizi şansa bırakmıyoruz.
Saat 14:00 yorulduk 4200m. ye kadar tırmandık, kar kulvarına girdik. Devam edersek zirve tırmanışı riske girecek, bundan sonraki kısımda kar izlerini takip etmeye karar vererek geri dönüyoruz. 4200m. yüksekliğe kadar cepte, gerisi ise  bize kaldı..
05/08/2015
Aman allahım bu ne fırtına, çadır yerinden sökülecek, hiç uyuyamadım, Muratta öyle.. Çadır polleri sekiz oldu, gözler şiş acaba tırmanışı iptal mi etmeliyiz?
Hayır!
Saat 00:00 alarm çalıyor, yarım saat içim geçmiş, çadırın etrafında Dimitri (Azeri arkadaşımız) “Getmiyor muyuz?” diyor. Gidiyoruz deyip çadırdan fırlıyoruz ve son hazırlıkları tamamlıyoruz. Kampın tamamı uykuda, ilk yola çıkacak olan biziz..
4200m. ye kadar rahat tırmanıyoruz, kar kulvarındayız hava henüz aydınlanmadı, rüzgar şiddetli üşüyoruz. Son kamp alanına vardık, (4300m) bu bölgede kamp atmış insanlar var ve onlarda hazır.
Teknik tırmanış başlıyor 30 derece derken 60 dereceye kadar çıkıyor, artık dağın doğu yüzündeyiz, neredeyse çevresini 270 derece dolaştık, bu bölgeyi yatay geçiyoruz 20cm lik bir patika, kramponları birbirine yakın tutmak zorundayız; çünkü parkur dışına çıkarsak kayma ihtimalimiz çok yüksek.
Yol bir türlü bitmiyor, hayatımın en zor tırmanışı. Estonyalı grup pes etti ve parkurdan çıktılar, yol arkadaşımız Dimitri bıraktı, 4800 metredeyiz daha yolumuz çok. Platoya çıkan eğimi 70 dereceyi bulan dik kulvardayım, kar yumuşak kazmayı sonuna kadar saplayarak emniyet alıyorum. Son bir hamle ile platoya çıktım, tıpkı balkona tırmanmak gibi bir hisle adımımı attım. Zirve tüm görkemiyle bana bakıyor 100m. farkla.  Önümde inişe geçmiş olan Ukraynalı bir çift var, buzulda kamp attıkları için (4300m) kondüsyonları ve aklimatizeleri bizden çok daha iyi, onlar inerken ben tırmanışa geçiyorum. Sert kar buz arası bir bölgedeyim, kazma saplanmıyor, kramponlarımı kimi zaman Alman tekniği ile kimi zaman Fransız tekniği ile kullanıyorum, bazen de miks..  Arkamda Rus dağcı belirdi göz göze geldik,  zirveye  çıkıyorum (5040m)  ve bir kaç dakika sonra da o geliyor, birbirimizi tebrik ediyoruz ve çantasından çıkardığı ocak ve tencere setiyle çay demliyor.
Resim -6      Zirvede Çay Keyfi

Resim -7 Zirveden fotoğraflar
Rüzgarın şiddeti fazla,  tırmanış yönü sebebiyle kazmayı tuttuğum parmaklarım sızlıyor, zirvede fazla kalmak istemiyorum ve fotoğraf çekimlerinden sonra inişe geçiyorum. 100 m. indikten sonra Murat’la karşılaşıyoruz, tebriklerden sonra o zirveye yöneliyor ben ise platonda aşağı. İnmek daha zor derdik ;ama bildiğin koşarak aşağı iniyorum, kendime olan güvenim o kadar yükseldi ki çok rahatım, gerim gerim gerildiğim bölgelerden rahat adımlarla ilerliyorum, emniyeti bırakmadan tabiki! Kazmam hep elimde ve bütün gücümle saplıyorum.
Buzuldaki son kamp alanına geliyorum 4300m deyim, Dimitri’yi yarı baygın buzun üzerinde uyurken buluyorum, çok yorulmuş hemen toparlanıp birlikte inişe geçiyoruz, kar kulvarını indikten sonra Murat’ı beklemeye başlıyoruz, o da geldikten sonra inişe devam. Birkaç saat sonra kamp alanındayız.
06/08/2015
Kamp yüklerimizi topladık 3650 m. den (Meteo) inişe başlıyoruz. Buzul çok kaygan krampon takıyoruz. Saat 14:00 gibi kiliseye ulaşıyoruz, aşağıdaki ekibin durumunu soruyoruz, herşey yolunda, derenin debisi yüzünden karşıya geçememişler. Bir ohh çekiyoruz ve kiralanan araçla aşağı iniyoruz. Dimitri Azeri dostumuz bizi aracıyla Tiflis’e kadar götürüyor, Haçapuri keyfinin ardından, tebrikler vedalaşmalar sonrasında dönüş yolculuğu başlıyor.
Faaliyet programı nedeniyle Rakıdak kulübündeki dostlarıma, (Lütfi, Cilo, Murat, Sema, Cihan) desteklerinden dolayı kendi kulübüm Madadost ’a ve en önemlisi bana güvenen ve her zaman destekleyen aileme teşekkürü bir borç bilirim.
Not: Faaliyet raporunu hikaye havasında yazmayı istedim,  teknik raporlar benim ilgimi çekmediği için böyle yaptım. Son olarak Kazbek faaliyetinin ücret olarak Ağrı dağından daha ucuz ve daha keyifli olduğunu belirtmek isterim.(yaklaşık 600 Lira) Ümit ederim ki kendi ülkemizin dağı da kelle başı hesaplardan, zorlamalardan kurtulur ve isteyen istediği gibi tırmanacak hale getirilir.
Tırmanışta kullanılan malzemeler: Kazma, Krampon, Kask.
Tırmanışa götürülen malzemeler: Kazma, Krampon, Kask, emniyet kemeri, kilitli karabina, HMS, 2 adet yardımcı ip, bivak