1 Kasım 2016 Salı

Likya Yolu Günlüğü 16. Gün (Gelidonya Feneri-Adrasan)

16. Gün (25 Eylül): Gelidonya Feneri- Adrasan

Bu sabah acele etmeliyiz yolumuz uzun ve zahmetli bu nedenle kahvaltıyı kısa kesip erkenden yola koyuluyoruz. Ne yazık ki yürüyüşümüz tırmanışla başlıyor, hiç sevmediğim bir şey; ama yapacak bir şey yok. Yürümeye devam, bu bölgede yani Karaöz- Çıralı arasında çam ağaçları yoğunlukta olduğu için serin bir yürüyüş oluyor, ne de olsa ısıyı ağaçlar emiyor bizde rahat ediyoruz. Kaş bölgesinde böyle değildi makiler yoğunlukta olduğu için dinlenmek için gölge arıyorduk. Gelidonya bölgesi yaban hayatın yoğunlukla yaşadığı bir yer, yürüyüşümüz sırasında domuz sürüsü ile karşılaşıyoruz, epey de büyükler bizden korkup kaçıyorlar. İnsanın ne denli vahşi bir canlı olduğunu ve her hayvanın bizden korkup kaçtığını görmek bize varlığımızı sorgulatıyor. Düşünün yürüyüşlerde gördüğüm kurt bile bizi gördüğünde arkasına bakmadan kaçmıştı, neyse konuyu derinleştirmeden devam edelim. Yürüyüşün tamamı sık ormanların olduğu enfes bir bölgeden geçiyor, doğrusu çok keyifli bu parkurda yürümek. Hatırlatmam gereken bir şey, Karaöz’den sonra Korsan koyunda su mevcut onun haricinde 1-2 km. ileride bir çeşme var bunun haricinde Adrasan koyuna kadar su bulunmuyor, geceyi Gelidonya’da geçireceklerin su getirmeleri gerekmekte.  Nihayet sık orman bitiyor ve yukardan bakınca Adrasan görünüyor. Yol stabilizeye dönüşüyor ve orman yolundan Adrasan sahiline iniyoruz. Düşüncemiz pansiyonda kalmak uygun fiyatlı bir yer bulursak hemen yerleşip denizin keyfini çıkaracağız. Denize uzak bir yerden fiyat alıyoruz pek cazip gelmiyor sonrasında denize sıfır Maviyalı Otelden fiyat alıyoruz. Oda kahvaltı 50 TL. doğrusu otelin denize sıfır olması işimize geliyor ve hemen odalarımıza yerleşiyoruz. Kirli çamaşırlarımızı yıkayıp asıyoruz ardından denizin keyfini sürüyoruz. Otelin sahibi Yusuf Bey Hataylı buraya yıllar önce yerleşmiş. Bize otelde akşam yemeği olmamasına rağmen, özel olarak taze tavuk alıp geliyor ve ızgarada pişiriyor Aysun ve Mehmet içerde pilavı hazırlıyor, otelin mutfağı bize emanet : ) Muhammet ise salatayı yapıyor. Muhammet’i size tanıtmadım, Pakistanlı bir arkadaşımız buraya çalışmak için gelmiş. Tabi sonrasında işin aslı değişiyor meğer Muhammet Pakistan’da tüccarmış. Çin’den ürün getirip satıyormuş; ama mafyaya para ödemediği için öldürülmek istenmiş ve o da diğer kardeşleri gibi kaçmak zorunda kalmış. Normalde Bilgisayar mühendisi ve 5 dil biliyor; ama ülkemizde resepsiyonist olarak çalışıyor. Türkçeyi bizim İngilizce’yi konuştuğumuz gibi konuşuyor. Hep beraber yemeğimizi yiyoruz. Bu yemeğin bedeli kişi başı 15 TL. Yemekten sonra sahil turuna çıkıyoruz, sahil turu dediysem Adrasan zaten 500 m. sahili olan küçük bir belde, sakin sessiz bir yer arayanlara tavsiye ederim. Bakkalın olduğu yerden geçerken alkolün dozunu aşan bir genç annesini dövüyor, şaşkınız ve müdahele etmek istiyoruz, bizden önce davrananlar ayırmak istiyor; ama bir bakıyoruz işin rengi değişiyor. Aile toplanıyor siz ne karışıyorsunuz deyip bıçak çekiyorlar. Al başına bela müdahele edenler pişman oluyorlar, bizde kenardan izliyoruz ve olay yatışıyor herkes dağılıyor. Biz de ilerleyip bir bankta oturuyoruz rüzgarın sesi kulaklarımıza işliyor şimdi uyuma zamanı yarın Musa dağına tırmanacağız.