1 Kasım 2016 Salı

Likya Yolu Günlüğü 2. Gün (Ovacık-Kirme Köyü)

2. Gün (11 Eylül): Ovacık – Kirme Köyü

Sabah biraz geç kalktık Aysun ile beraber çadırlarımızı toplayıp yürüyüşümüzün başlayacağı Ovacık bölgesine doğru hareket ettik. Aysun bu yürüyüşte benim yoldaşım olacak. Birlikte Ölüdeniz’den minibüslerin kalktığı noktaya yürüyüp Ovacık’a hareket ettik. Ovacıkta bakkal mevcut ama her şeyi bulamazsınız. Eksiklerimizi tamamlamamız yürüyüş alanındaki tabelaya gelmemiz saat 11:00’i buluyor. Öğlen sıcağında parkura başlamak doğrusu hiç tavsiye edilmez. Kesinlikle erken saatlerde başlayın; çünkü parkurda gölge diye birşey yok. Stabilize ile başlayan yürüyüşümüzde karşımıza 2 yürüyüşçü çıkıyor, Faralya’dan geliyorlar,  yol üzerindeki çöpleri toplamışlar, doğrusu 1 poşet ağzına kadar dolmuş. Söyledikleri ise şaşırtıcı “Kamyonla gelmek lazım.” çünkü çok fazla çöp var. Onların söylediği gibi yürüyüş boyunca arabaları ile o bölgeye bira içmeye gelip çöplerini atan insanların izleri stabilize yol boyunca devam ediyor. Ta ki yol bitip likya yolu başladığında bilinçli yürüyüşçülerin sayesinde insan izleri kalmıyor. Yürüyüşümüzde yapımı tamamlanmayan villa tipi evlerin olduğu bölüme geldik. Sonradan öğrendiğimiz Hollandalı bir Türk, bu arsayı alıp ev yapmak istemiş; ama sit alanı olduğu için izin verilmemiş. Bu gün yaklaşık 12km yürüyüp Kirme köyü girişine kadar geldik, Ölüdeniz manzarası ile Baba dağına tırmanmak doğrusu keyif verdi. Saatler 17:30’ u gösteriyor karşımızda bir gözlemeci fiyat soruyoruz gözleme 5 TL. Fıyatı uygun geliyor ve gözleme ayran keyfini sürüyoruz. İşletme Kirme köyü girişinde manzaralı bir alanda bulunuyor. Ali Rıza Bey sağolsun bize konaklamak istersek burada kalabileceğimizi, aksi durumda ise Faralya’ya 1 saatlik mesafe kaldığını söylüyor. Doğrusu kasmaya gerek yok, zira ertesi gün Kabak koyunda kalacağımız için burada konaklamayı tercih ediyoruz.