1 Kasım 2016 Salı

Likya Yolu Günlüğü 9. Gün (Patara-Kalkan-Kaputaj-Kaş)

9. Gün (18 Eylül): Patara-Kalkan-Kaputaj-Kaş (Araçla)

Sabah çadırlarımızı toplayıp kamptan ayrılıyoruz minibüs saatine daha 30 dk. var, yürümeye ve otostopa karar veriyoruz, ana caddeye kadar yürüyoruz ardından otostopla önce Kalkan’a sonra da Kaputaj Plajına kadar gidiyoruz. Kaputaj plajında Belediye işletmesi var girişler ücretsiz şerzlong 5 TL. doğrusu fiyatlar gayet makul ama plajda apaçileri görme şansınız yüksek. Denizi tertemiz; ancak geçen teknelerin ya da sahilden döşenen hat ile denize verilen atık suyun olduğundan şüpheliyim, zira köpüklü su gördüm galiba suya bir şeyler karışıyor, fazla açılmamakta yarar var : )  Sahilde Cılga Doğa sporlarının hocası Sönmez Erkaya ile karşılaşıyoruz. Sönmez hocayı raporlardan tanıyorum, Mont Blank, Matterhorn tırmanış raporlarını okumuştum, samimi içten bir insan olduğu yazdığı raporlardan dahi belli. Sohbet ediyoruz bizi tırmanışa davet ediyor, onların fotoğraflarını çekiyoruz son bölümde bizde küçük bir deneme yapıyoruz. Tırmanış ayakkabım olmadığı için pek başarılı olamıyorum, Aysun benden daha iyi çıktı ee tabi ayağında ödünç aldığı kaliteli tırmanış ayakkabısı var. Sönmez Hocam kiraladıkları araç ile bizi Kaş’a kadar götürüyor sonrasında Mira Otele geçiyoruz ve sıkı pazarlıkla oda kahvaltı 50 TL ye anlaşıyoruz. Kaş ekonomik anlamda çok pahalı bir yer değil tatil için ise mükemmel kesinlikle gidilmeli. Bizim ekiple buluşuyoruz Antifelos ’da beraber soğuk içeceklerimizi yudumluyoruz ve ertesi gün için dalış programı yapıyoruz. Sürekli yürüyecek değiliz ya! Melis hocayla konuşup oceanıs isimli kulüple anlaşıyoruz. Ben 1 yıldız olduğum için 50 TL, deneme dalışı yapacak olanlar ise 60 TL ödeme yapacaklar.