1 Kasım 2016 Salı

Likya Yolu Günlüğü 8. Gün (Dinlenme Patara Antik Kent-Plaj)

8. Gün (17 Eylül): Patara-Antik Kent-Plaj (Dinlenme)

Bugün dinlenme zamanı şu meşhur careta carettaları ziyaret etmek lazım, ama öncesinde yolumuz üstündeki antik kenti geziyoruz, burası Patara plajı meclis binası, 3000 delege burada toplanıyor ve sorunlar burada konuşuluyor doğrusu etkileyici bir yer. Bundan 2500 yıl önce insanların medeni şekilde uzlaşması ve bir arada yaşaması kısacası seçme seçilme konularına girmesi beni çok etkiliyor biz halen bu haklara alışamamış olmamız ayı bir ironi. Tiyatro Leton’dakinden daha büyük 11 000 kişilik, 2500 yıl önce bu denli büyük gösterilerin olması ve seyirci kitlesi şaşırtıcı Ankara Devlet Tiyatrolarında bilet 8 TL olmasına karşın izleyici kitlesi çok az. Gezimiz bitiyor ve plaja iniyoruz, hiç gölge yok, küçük ağaçları ve hamağı kullanarak gölgelik yapıyoruz denize giriyoruz ve dinleniyoruz. Her yer yavru kaplumbağa izleriyle dolu, bu alanın onlara ayrılması gece de bekçinin ışığa izin vermemesi ve alanda otel olmaması  ne güzel. Bir canlı için 22km. lik sahil kapatılmış, ülkemde güzel şeylerde var seviniyorum. İleriki günlerde Kaş’ta büyümüş karettalar ile beraber yüzeceğiz şimdiden spoler vereyim : ) Deniz keyfinden sonra gün batımına doğru kamp alanına dönüyoruz. Yasin ile telefon görüşmesi yapıyoruz, Bezirgan- Sarıbelen arasını yürümüşler, memnunlar ama çok beğenmemişler, bizde ona göre bu parkuru yürüyeceğiz ya da Kaş’a geçip oradan devam edeceğiz. Seçeneklerimiz arasında Kaputaj var merakta ediyoruz, Likya yoluna girersek göremeyeceğiz. Yasin boş verin parkur çok iyi değil diyor ve karar veriyoruz. Bezirgan Sarıbelen, Çukurbağ bölümünü atlıyoruz Kaştan devam edeceğiz.