1 Kasım 2016 Salı

Likya Yolu Günlüğü 19. Gün (Gedelme-Göynük Yaylası-Kanyon)

19. Gün (28 Eylül): Gedelme- Göynük Yaylası-Kanyon

Sabah saat 09:00 gibi yola çıkıyoruz, araziden başlayan yürüyüşümüz tırmanış ile devam ediyor. Tepeyi aştıktan sonra Göynük Yaylasına ulaşıyoruz. Bu bölgede yaşayan Yörükler var ve bize soğuk su ve üzüm ikram ediyorlar. Kısa muhabbetin ardından yürüyüşümüze devam ediyoruz. Doğrusu Likya’nın en yabani doğası Göynükten sonra başlıyor, yabani izler epey fazla. Ormanın içinde devam eden yürüyüşümüz inişli çıkışlı şekilde devam ediyor. Stabilize yol epey uzun tepeleri aştıktan sonra iniş başlıyor. Kanyona kadar iniyor ve hava kararmak üzere. Bu bölgede kamp yapacak yer bulmak epey zor sonunda küçük bir şelalenin olduğu kanyon içi bir yerde çadır kurabilecek yer buluyoruz. Doğrusu inanılmaz bir deneyim olacak. Mevsim itibariyle taşkın riskinin olmadığını bilerek çadırlarımızı kuruyoruz. Suyun temiz olduğu düşünüyoruz; çünkü içinde balıklar yüzüyor. Çayı bu sudan yapıyoruz ve tam çayı içerken sudan kurbağa zıplayıp geliyor J  Bu kısımda tabi herkes şöyle bir yutkunuyor, sonuçta doğadayız salla gitsin diyorum ama 2. demliği taşıdığımız sudan yapmaya karar veriyoruz. Gece kurbağaların istilası devam ediyor çadırımız kenarında zıplayıp duruyorlar.